Tidningen Bo i Askersund

Framsidor på Bo i Askersund från 2022 och 2023

Tidningen Bo i Askersund är kommunens informationstidning. Den delas ut till alla hushåll och företag i kommunen samt till prenumeranter. Tidningen kommer ut fyra gånger per år.

Bo i Askersund berättar om hur det är att bo, leva och verka i vår kommun. I tidningen kan du även ta del av information om olika evenemang.

Normalt brukar årets första Bo i Askersund komma någon gång i mitten/slutet av februari, inför sportlovet. I år kommer det dock dröja till början av maj innan det första numret delas ut till kommunens hushåll och företag. Orsaken är de besparingar som Askersunds kommun behöver göra under 2024 inom en rad olika områden.

Det nummer som kommer i början av maj innehåller utöver information och reportage med koppling till kommunens verksamheter även information inför EU-valet den 9 juni. Håll ögonen öppna i början av maj!

Lars-Ivar Jansson

E-post: lars-ivar.jansson@askersund.se

Telefon: 0583-810 14

Postadress:
Kommunledningsförvaltningen
Askersunds kommun
696 82 Askersund

Besöksadress:
Stöökagatan 8

Hjälpte informationen på den här sidan dig?