Askersunds kommun har för närvarande ingen konsumentrådgivning.
Om du har frågor om konsumentärenden kan du istället vända dig till någon av följande:
Konsumentverket håller koll på dagens och framtidens konsumentvardag för att alla ska kunna handla medvetet.
Läs om dina rättigheter vid köp och reklamationer av olika varor och tjänster.
Telefonnummer till Hallå konsument: 0771-525 525
Konsumenternas energimarknadsbyrå ger oberoende och kostnadsfri konsumentvägledning om el, gas och fjärrvärme.
Telefonnummer till Konsumenternas energimarknadsbyrå: 08-522 789 50
Konsumenternas ger dig som konsument oberoende och kostnadsfria fakta samt vägledning i bank-, försäkrings- och pensionsfrågor.
Telefonnummer till Konsumenternas försäkringsbyrå: 0200-22 58 00
Telekområdgivarna ger dig opartisk och kostnadsfri konsumentrådgivning om abonnemang för TV, telefoni och bredband.
Telefonnummer till Telekområdgivarna: 08-522 767 00
ECC Sverige, ger konsumenter kostnadsfri rådgivning om konsumenträttigheter vid gränsöverskridande handel inom EU, Island, Norge och Storbrittanien.
Telefonnummer till Konsument Europa: 054-19 41 50
Om du som konsument är i tvist med ett företag kan du anmäla det till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
Telefonnummer till Allmänna reklamationsnämnden: 08-508 860 00