Ansökan om stöd och hjälp

När du får behov av stöd och hjälp från kommunen, oavsett din ålder, kan du kontakta socialtjänstens reception som hjälper dig vidare till rätt handläggare. Handläggaren ger dig information om vilken hjälp som kan erbjudas samt hur du ansöker.
När ansökan inkommit ska utredning enligt 11 kap. 1 § SoL inledas utan dröjsmål. Komplettera ansökan med underlag som ger stöd till beslut, t ex läkarintyg eller andra intyg som styrker behovet till ansökan.
Ansökan görs främst via e-tjänst, se länk nedan. E-tjänsterna är under uppbyggnad och saknar du en för just ditt behov kan du antingen ansöka på blankett eller kontakta handläggare och muntligt framföra ditt behov av ansökan.
Ansökan ska vara underskriven av dig själv, god man eller någon med fullmakt att företräda dig i dessa frågor. Om du vill ansöka på blankett använder du den som finns i länk nedan.
Kontakt
Individ- och familjeomsorgen
Besöksadress:
Lilla Bergsgatan 10 A
Receptionens öppettider:
Måndag 13.00-14.30, Tisdag Stängt, Onsdag 13.00-14.30, Torsdag 13.00-14.30, Fredag Stängt.
För inlämning av dokument då socialkontoret har stängt, finns möjlighet att lämna dessa i brevlådan utanför entrédörren som är märkt "Socialförvaltningen".
Dag innan röd dag och klämdagar är öppettiden mellan klockan 10.00-12.00.
Telefon: 0583-820 50
Telefontid: Måndag-Torsdag 08.00-16.00, Fredag 08.00-15.00
E-post: ifo@askersund.se
Postadress:
Socialförvaltningen
Askersunds kommun
696 82 Askersund
Hjälpte informationen på den här sidan dig?