Ansökan om stöd och hjälp

När du får behov av stöd och hjälp från kommunen, oavsett din ålder, kan du kontakta socialtjänstens reception som hjälper dig vidare till rätt handläggare. Handläggaren ger dig information om vilken hjälp som kan erbjudas samt hur du ansöker.
Ansökan bör vara skriftlig och underskriven av dig själv, god man eller någon med fullmakt att företräda dig i dessa frågor. En ansökan kan också vara muntlig eller göras via e-tjänst. Länk nedan till kommunens aktuella e-tjänster "E-tjänster & Mina sidor".
När ansökan inkommit ska utredning enligt 11 kap. 1 § SoL inledas utan dröjsmål. Komplettera ansökan med underlag som ger stöd till beslut, t ex läkarintyg eller andra intyg som styrker behovet till ansökan.
Kontakt
Individ- och familjeomsorgen
Besöksadress:
Lilla Bergsgatan 10 A
Receptionens öppettider:
Måndag 13.00-16.00, Tisdag 8.00-12.00, Onsdag 13.00-16.00, Torsdag 13.00-16.00, Fredag 8.00-12.00
Dag innan röd dag och klämdagar följer receptionen kommunens huvudväxels öppettider.
Telefon: 0583-820 50
Telefontid: Måndag-Torsdag 08.00-16.00, Fredag 08.00-15.00
E-post: ifo@askersund.se
Postadress:
Socialförvaltningen
Askersunds kommun
696 82 Askersund
Hjälpte informationen på den här sidan dig?